Wednesday 6 July 2011

Saat Melahirkan Anak Pertama

14 Ogos 2009, 6.00 p.m (Jumaat) : Turun Darah...tanda-tanda dah nak bersalin tu..tapi orang cakap akan rasa sakit2..tapi aku tak rasa semua tu. Aku bergegas ke PPUM, masa tu dah pukul 7 p.m. Doktor pun dah tak ada. Tak la aku masuk wad..lagipun takde rasa sakit2..Nurse pun cakap kalau takda rasa sakit2..tak nak masuk lagi pun tak apa..cuma aku kena alert dengan keadaan aku dari masa ke semasa. so aku pun balik..Siap ble pergi shopping lagi..kat jalar tar keesokannya..hehe..
17 Ogos 2009, 8.00 a.m (Isnin) : Aku ke PPUM untuk pemeriksaan kerana masih terdapat lelehan darah..doktor memaklumkan jalan sudah buka 1cm. Doktor bagi aku pilihan samada terus masuk wad atau tidak kerana aku tidak ada rasa sakit2. Doktor bagi aku cuti sakit dan aku balik rumah berehat.

18 Ogos 2009, 1.00 a.m. (Selasa) : Aku dan Mr. Hubby bergegas ke PPUM kerana lelahan darah semakin  banyak..aku da dapat rasa yang penantian aku sudah tiba. Sampai di PPUM, jururawat mengesahkan laluan sudah buka 3cm..Aku terus dimasukkan ke 'labour room'. Tepat 4.29 a.m aku selamat melahirkan seorang bayi yang comel..tak dapat digambarkan perasaan aku pada masa itu, melihat anak yang mukanya sama macam aku..hehe..aku rasa macam aku pulak yang dilahirkan semula..
Muhammad Izz Daniel Bin Mohd Afizi
Berat : 2.7 kg
Masa : 4.29 a.m

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers