Sunday 15 June 2014

Sukar dapat anak?? Cuba Set Kesuburan Shaklee.

Hai u all..i'm back (dah lama xberlog) Anak dah masuk 2.
Alhamdulilah dengan izin ALLAH...dua2 hero.


Ceritanya...
Dulu, saya susah nak dpt anak, tapi itulah yang dikatakan usaha...ada usaha, adalah hasilnya. Ada org berkata, ("da mls lah...dah buat itu ini, tp xde jugak"..)...jgn macam tu wahai sahabat. Dalam usaha untuk mendapatkan anak ni, kita sbg isteri dan suami jgk perlu berusaha. jgn isteri sorg sahaja yg berusaha, tetapi suami tidak. Saya ada ramai jugak kwn2 dan kenalan yg mempunyai masalah yg sama iaitu sukar utk dptkan anak. Macam2 cerita jugak saya dengar dari dorg, buat itu buat ini, dan ada yg berjaya, ada juga yg tidak berjaya.

Sahabat...
Zuriat ni perberian ALLAH..Usahalah macammana sekalipun...kalau ALLAH xnak bagi, xkan ada.. Dalam usaha untuk dapatkan zuriat ni, selalunya si isterilah yg buat itu, buat ini kan.. semestinyalah...kalo da mengurut tu..mestilah si isteri yg kena diurutnya kan..tp sekurang-kurangnya...si suami yg membawa si isteri tu pergi mengurut. bukan biarkan isteri pergi sendiri utk mengurut..ini barulah yang dikatakan usaha..setakat sorang sahaja yg berusaha, takkan berjaya. macammana ALLAH nak tolong. (ini pendapat saya).

Kalau dari segi makan pulak, sekarang bermacam2 ubat dan supplement ada utk dapatkan zuriat (dgn izin ALLAH jgk lah)..tapi yang makannya siapa????isteri jugak kan...si suami??? Si suami pun sepatutnya makan jgk...ada jgk ubat2 dan supplement utk si suami.. Sama2 makan..sama2 bagi semangat.. Lagi satu dan yg paling penting iaitu kesabaran. Jangan sesekali merungut..Solat dan sentiasa berdoa dan berdoa. Insyaallah, ALLAH tunaikan.

Saya dulu hanya mencuba nasib utk mengurut. Sana sini pergi mengurut ditemani suami, tp xberjaya. Ada kengkawan dan sedara suruh makan itu, makan ini, tp saya xpernah mencuba. Sehinggalah suatu hari, saya ingin mencuba untuk membuat kaedah IUI dan akhirnya saya berjaya dengan hanya sekali cubaan. Alhamdulillah...dengan izin ALLAH. Untuk melakukan IUI ni..mmg memerlukan masa. Saya perlu bercuti, bekerja separuh hari, untuk berulang alik ke hospital. Tiada perasaan malu...Bersabar dengan karenah bos dan kawan2 opis (sbb selalu amik half day dan cuti)..dan yang penting, suami saya sentiasa menemani saya, sama2 korbankan masa bekerja..penat lelah suami saya menghantar saya dari Hospital Kuala Lumpur pulang ke rumah (puchong) dan ke Kuala Lumpur semula untuk bekerja separuh hari.. Sahabat.. Alhamdulillah, Akhirnya saya dikurniakan anak dgn izin ALLAH..

Dan biasalah...bila dah ada anak, perlu ada perancangan. dan saya tidak berani untuk mengambil apa2 pil perancang sebab saya dalam pemikiran saya..("dah lah susah nak dpt ank..kalo makan pil perancang ni, kang lagi lah susah nak dapat anak")..hehe..pendapat saya masa tu...(dalam masa yg sama takut jgk, kot2 lekat lg, cmno nk jaga tu???) Alhamdulillah, tanpa mengambil apa2 pil perancang..saya berjaya sehingga anak saya berumur 3 tahun. Dan pada masa itu, tergerak untuk menambah seorang lagi, dan dengan sekali niat jer...alhamdulillah, umur dah 2 tahun sekarang. Pil perancang??? sempat amik 3 bulan..pstu da stop. (Dalam pemikiran, redha jelah...kalau ada rezeki ALLAH nak bagi, terimalah..)hehehe...

Untuk yang sedang berusaha mendapatkan zuriat, apa salahnya kalau anda mencuba : SET KESUBURAN U&I
atau


Untuk keterangan lanjut, Layari :
https://www.facebook.com/pages/Zz-House-Health-Beauty-shaklee

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers